Nabór wniosków o udzielenie dotacji na pokrycie
bieżących kosztów prowadzenia działalności
gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego
przedsiębiorcy (15zze4)
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Łęcznej z dniem 19 grudnia 2020 r. ogłasza nabór wniosków o jednorazową dotację w wysokości do 5 tys. zł na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Dotacje będą realizowane na podstawie art. 15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r.
o szczegółowych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2020 poz. 1842 z późn. zm.),
Nabór wniosków trwa do dnia 31 stycznia 2021r.
WARUNKI OTRZYMANIA DOTACJI:
- Przedsiębiorcy, którzy na dzień 30 września prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną określonymi kodami Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 jako rodzaj przeważającej działalności (kody PKD wymienione są w Zasadach udzielania dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców określonych branż),
- Przedsiębiorcy, których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w październiku albo listopadzie 2020 r. był niższy
co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego odpowiednio
w październiku albo listopadzie 2019, - Przedsiębiorcy, którzy na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców nie mieli zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 września 2020 r.
WYSOKOŚĆ OFEROWANEGO WSPARCIA I ZASADY SPŁATY:
- Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5 tys. zł. dotacja udzielana jest jednorazowo.
- Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji.
- Jeśli przedsiębiorca nie spełni warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji – ma obowiązek zwrotu dotacji.
- W przypadku konieczności zwrotu dotacji PUP w Łęcznej przygotuje i prześle
do przedsiębiorcy harmonogram spłat dotacji wraz z numerem rachunku bankowego, na który przedsiębiorca zobowiązany będzie zwrócić dotację. - Okres zwrotu dotacji nie może przekroczyć 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie zwrotu dotacji będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji liczonym od dnia udzielenia dotacji.
SPOSÓB POSTĘPOWANIA PRZY UBIEGANIU SIĘ O DOTACJĘ
- Informacje o możliwości ubiegania się o wsparcie dostępne są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Łęcznej : https://leczna.praca.gov.pl
- Wniosek o udzielenie dotacji należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez portal www.praca.gov.pl do urzędu pracy właściwego terytorialnie
ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy. - Wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.
- Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć
z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
W CELU ZŁOŻENIA WNIOSKU NALEŻY:
- wejść na portal praca.gov.pl,
- wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
- wybrać opcję "Wniosek o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy",
- wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Łęcznej",
- wypełnić udostępniony formularz.
Wypłata dotacji nastąpi jednorazowo po zaakceptowaniu Wniosku przez PUP
w Łęcznej, nie później niż w terminie 2 dni roboczych,
na rachunek wskazany przez przedsiębiorcę we Wniosku.
Więcej informacji na temat wsparcia antykryzysowego można znaleźć również na stronie www.gov.pl w zakładce Tarcza Antykryzysowa.
Kontakt w przypadku dodatkowych pytań: 81 531 54 04