Опубліковувач

Projekt niekonkurencyjny pt.: „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie łęczyńskim"


a


Powiatowy Urząd Pracy w Łęcznej informuje, że od 01.01.2023 r. do 30.06.2024r.
realizuje projekt niekonkurencyjny pt.: „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie łęczyńskim"
w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa – projekty PUP, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

 
Cel projektu: Zwiększenie dostępu do zatrudnienia dla 184 osób bezrobotnych (110 kobiet, 74 mężczyzn) zarejestrowanych w PUP w Łęcznej znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet, osób młodych, osób starszych, osób długotrwale bezrobotnych, osób o niskich kwalifikacjach i kompetencjach, osób z niepełnosprawnościami, osób odchodzących z rolnictwa oraz obywateli Ukrainy poprzez realizację staży, szkoleń grupowych i indywidualnych, bonów szkoleniowych i na zasiedlenie, doposażenie lub wyposażenie stanowisk pracy dla skierowanego bezrobotnego, jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej dzięki czemu 53 uczestników projektu podejmie zatrudnienie lub będzie prowadziło działalność gospodarczą po zakończeniu udziału w projekcie. 

Grupa docelowa: Uczestnikami Projektu będą osoby zarejestrowane w PUP
w Łęcznej jako osoby bezrobotne (ze szczególnym uwzględnieniem osób znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy zgodnie z art. 49 ustawy z dn. 20.04.2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, osób którym udzielono ochrony czasowej w związku z wojną w Ukrainie) w tym:
  • osoby z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności,
  • osoby należące do kategorii NEET,
  • osoby odchodzące z rolnictwa,
  • osoby powyżej 55 roku życia,
  • osoby długotrwale bezrobotne,
  • osoby do 30 roku życia,
  • obywatele Ukrainy.
Powiatowy Urząd Pracy w Łęcznej zapewni także możliwość skorzystania ze wsparcia osobom, które zakończyły udział w projektach z zakresu włączenia społecznego, realizowanych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 w Priorytecie VIII Zwiększanie spójności społecznej.

Zadania, działania przewidziane w projekcie: Projekt zakłada zastosowanie kompleksowego wsparcia dla uczestników projektu obejmujące obligatoryjnie formy pomocy w postaci przygotowania IPD, jak również nabycia, podniesienia lub dostosowania kwalifikacji zawodowych niezbędnych na rynku pracy poprzez szkolenia, uzyskania umiejętności praktycznych do wykonywania pracy w ramach stażu, otrzymania jednorazowych i bezzwrotnych środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej, podjęcia pracy w ramach bonu na zasiedlenie, wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.

Działania w projekcie prowadzone będą zgodnie z zasadami równościowymi, standardem minimum realizacji równością szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz równości kobiet i mężczyzn.

Wsparcie skierowane do osób młodych będzie zgodne z założeniami Planu realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce tzn. okres czterech miesięcy, w którym osoba młoda ma mieć zapewnioną ofertę zatrudnienia, dalszego kształcenia, przyuczenia do zawodu, stażu lub inna formę pomocy prowadzącą do aktywizacji zawodowej będzie liczony od dnia przystąpienia danej osoby do projektu.

Rezultaty projektu: Głównym rezultatem projektu będzie podjęcie zatrudnienia lub prowadzenie działalności gospodarczej przez uczestników po zakończeniu udziału w projekcie przez co najmniej 30 % uczestników projektu. Dodatkowo Urząd zakłada, że kwalifikacje/kompetencje po zakończeniu udziału w projekcie uzyska
co najmniej 80 % uczestników, natomiast działalność gospodarczą podejmie 21 uczestników.

Na dzień 26.06.2024 r. do udziału w projekcie zakwalifikowano 185 osób bezrobotnych (110 kobiet i 75 mężczyzn) zarejestrowanych w tutejszym Urzędzie, które obligatoryjnie zostały objęte Indywidualnym Planem Działania, w tym:
- 36 osób długotrwale bezrobotnych (26 kobiet i 10 mężczyzn).
- 105 osób w wieku 18-29 lat (61 kobiet i 44 mężczyzn).
- 8 osób z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności ( 6 kobiet i 2 mężczyzn)
- 68 osób nieleżących do kategorii NEET (38 kobiet i 30 mężczyzn)
- 3 osoby w wieku 55 lat i więcej (2 kobiety i 1 mężczyzna)
- 5 osób odchodzących z rolnictwa (5 kobiet)
- 1 osoba, której udzielono ochrony czasowej w związku z wojną w Ukrainie (1 kobieta).
Dzięki zastosowaniu kompleksowego wsparcia dla uczestników projektu zatrudnienie podjęło 92 osoby (55 Kobiet i 37 mężczyzn), kwalifikacje /kompetencje po zakończeniu udziału w projekcie otrzymało 32 osoby (9 kobiet i 23 mężczyzn), natomiast 21 osób otrzymało środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej.




Wartość projektu: 2 393 596,54 zł

Kwota dofinansowania z UE: 2 034 557,06 zł
 
Szczegółowych informacji dotyczących realizowanego projektu można uzyskać u doradcy klienta w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Łęcznej, ul. Al. Jana Pawła II 95, 21 - 010 Łęczna oraz pod numerem
tel. (81) 53 15 404  
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

 
 

 

Załączniki

Regulamin rekrutacji EFS +
Regulamin rekrutacji EFS +.pdf 196 KB
FE naklejka lubelskie zakup współfinansowany
FE naklejka lubelskie zakup współfinansowany.jpeg 131 KB
Plakat FEL 2021-2027
Plakat FEL 2021-2027.pdf 172 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Zaproszenie do składania ofert na realizację szkolenia indywidualnego z zakresu Operator spycharki kl. III i I


Zaproszenie do składania ofert na realizację szkolenia indywidualnego z zakresu Prawo jazdy kat. C oraz Kwalifikacja wstępna przyspieszona do kat. C


INFORMACJA O NABORACH

 
FORMA WSPARCIA
 
TERMIN NABORU ŹRÓDŁO FINANSOWANIA Dokumenty do pobrania
DATA ROZPOCZĘCIA DATA ZAKOŃCZENIA
STAŻE 07.01.2025 r. 16.01.2025 r. FP    Dokumenty
 Informacja
07.01.2025 r. 16.01.2025 r. PR Dokumenty
 Informacja
07.01.2025 r. 16.01.2025 r. EFS+ Dokumenty
informacja
       
SZKOLENIA GRUPOWE        
SZKOLENIA INDYWIDUALNE 07.01.2025 r. do odwołania EFS+ Dokumenty
Informacja
07.01.2025 r. do odwołania FP, PR Dokumenty
Informacja
BONY SZKOLENIOWE 07.01.2025 r.. do odwołania EFS+ Dokumenty
informacja
07.01.2025 r. do odwołania FP Dokumenty
Informacja
STUDIA PODYPLOMOWE 07.01.2025 r. do odwołania FP Dokumenty
Informacja
SZKOLENIA INDYWIDUALNE I STUDIA PODYPLOMOWE DLA OSÓB POSZUKUJĄCYCH PRACY 07.01.2025 r. do odwołania FP Dokumenty
Dokumenty
Informacja
BONY NA ZASIEDLENIE 07.01.2025 r. do odwołania EFS+
07.01.2025 r. do odwołania FP Dokumenty
PRACE INTERWENCYJNE 07.01.2025 r. do odwołania FP
07.01.2025 r. do odwołania PR  Dokumenty
       Dokumenty
ROBOTY PUBLICZNE 07.01.2025 r. do odwołania FP  Dokumenty
 Informacja
PRACE SPOŁECZNIE UŻYTYCZNE 07.01.2025 r. do odwołania FP Dokumenty
 Informacja
JEDNORAZOWE ŚRODKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ 29.01.2025 r. do odwołania EFS+  Dokumenty
Informacja
29.01.2025 r. do odwołania FP, RP  Dokumenty
Informacja
08.04.2024 r. 18.04.2024 r. PFRON  Dokumenty
29.10.2024 r. 20.12.2024 r. RM (do 30 roku  ż. Dokumenty
Informacja
DOPOSAŻENIE LUB WYPOSAŻENIE STANOWISKA PRACY DLA SKIEROWANEGO BEZROBOTNEGO 28.01.2025 r. do odwołania EFS+ Dokumenty
Informacja
20.08.2024 r.

28.06.2024 r.

FP Dokumenty
Informacja
19.09.2024 r 20.09.2024 r PR Dokumenty
REFUNDACJA SKŁADEK NA UBEZPIECZENIE SPOŁECZNE OPŁACONE PRZEZ SPÓŁDZIELNIE SOCJALNE 10.04.2024 r 20.06.2024 r. FP Dokumenty
Informacja
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY 20.01.2025 r 24.01.2025 r. FP  Dokumenty   Informacja
REFUNDACJA KOSZTÓW WYNAGRADZANIA
i SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE
OPŁACONE
 PRZEZ PODMIOTY PROWADZĄCE DOM
POMOCY SPOŁECZNEJ LUB JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE

WSPIERANIA RODZINY i SYSTEMU PIECZY
07.01.2025 do odwołania FP Dokumenty
  Informacja
REFUNDACJA SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE OPŁACONYCH PRZEZ PIODMIOTY EKONOMII
SPOŁECZNEJ
07.01.2025 r do odwołania FP  Dokumenty
 Informacja

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego

Załączniki

WNIOSEK styczeń 2025
WNIOSEK styczeń 2025.pdf 310 KB
Załącznik nr 1 Oświadczenie współmałżonka wnioskodawcy
Załącznik nr 1 Oświadczenie współmałżonka wnioskodawcy.pdf 120 KB
Załącznik nr 2 Oświadczenie o pomocy de minimis
Załącznik nr 2 Oświadczenie o pomocy de minimis.pdf 152 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 428 KB
Załącznik nr 3 Oświadczenie dla poręczyciela
Załącznik nr 3 Oświadczenie dla poręczyciela.pdf 178 KB
Załącznik nr 4 do wniosku
Załącznik nr 4 do wniosku.pdf 119 KB
druk oferty pracy
druk oferty pracy.pdf 177 KB
DRUK OFERTY PRACY
DRUK OFERTY PRACY.doc 83 KB
REGULAMIN styczeń 2025
REGULAMIN styczeń 2025.pdf 256 KB

Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej

Załączniki

Wniosek o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gopodarczej
Wniosek o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gopodarczej.pdf 311 KB
Załącznik nr 1 do wniosku
Załącznik nr 1 do wniosku.pdf 152 KB
Załącznik nr 2 do wniosku
Załącznik nr 2 do wniosku.pdf 132 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 428 KB
Załącznik nr 3 do wniosku
Załącznik nr 3 do wniosku.pdf 145 KB
Załącznik nr 4 do wniosku
Załącznik nr 4 do wniosku.pdf 119 KB
Regulamin przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej_styczeń 2025
Regulamin przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej_styczeń 2025.pdf 315 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display