Wnioski można składać do dnia ogłoszenia o zakończeniu naboru.
Wsparcie przysługuje kościelnej osobie prawnej działającej na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej. Dofinansowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku w wysokości nie wyższej niż suma 70% wynagrodzeń pracowników objętych wnioskiem (kwota dofinansowania nie może przekroczyć 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia powiększonego o składki na ubezpieczenie społeczne od pracodawcy). Beneficjent jest zobowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników przez okres, na który zostało przyznane dofinansowanie;
SPOSÓB POSTĘPOWANIA PRZY UBIEGANIU SIĘ O DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW
Aby uzyskać dofinansowanie kościelna osoba prawna powinna złożyć:
- Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla kościelnej osoby prawnej. Umowa o udzielenie dofinansowania ma postać pliku przekazywanego wraz z wnioskiem kościelnej osoby prawnej o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenie społeczne ;
- Załącznik nr 1 do Wniosku – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (wypełnia się w zakresie, w jakim dotyczy kościelnej osoby prawnej);
- Załącznik nr 2 do Wniosku – Wykaz pracowników, zawiera imienną listę pracowników objętych Umową oraz 2 kalkulatory:
2) Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (dotyczy innych umów np. zlecenia, pracy nakładczej i umów o świadczenie usług do których stosuje się przepisy dotyczące zlecenia);
Informacje o możliwości ubiegania się o wsparcie dostępne są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Łęcznej https://leczna.praca.gov.pl oraz na stronie internetowej: www.gov.pl
- Wniosek o pożyczkę należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łęcznej - właściwym ze względu na siedzibę przedsiębiorcy przez portal www.praca.gov.pl.
- wejść na portal praca.gov.pl,
- wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
- wybrać opcję "Wniosek kościelnej osoby prawnej o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenie społeczne",
- wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Łęcznej",
- wypełnić udostępniony formularz
Powiatowy Urząd Pracy
Al. Jana Pawła II 95,
21-010 Łęczna
lub w miejscu wyznaczonym w budynku PUP Łęczna (skrzynka wrzutowa) od godz. 7:00 do godz. 15:00 (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia ). W przypadku składania wniosku za pośrednictwem Poczty Polskiej decyduje data wpływu do Urzędu. Wszystkie składane dokumenty w wersji papierowej powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem osób uprawnionych do reprezentacji. Podpisane dokumenty należy złożyć w 2 egzemplarzach.
Przyjmowanie wniosków o udzielenie pożyczki przez Powiatowy Urząd Pracy w Łęcznej odbywać się będzie do wyczerpania środków Funduszu Pracy przeznaczonych na realizację tego wsparcia.
Na podstawie decyzji w sprawie udzielenia pożyczki Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Łęcznej i pożyczkobiorca zawierają umowę pożyczkową. Termin wypłaty środków finansowych następuje nie później niż w ciągu 2 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy pożyczkowej.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego:
nr tel: 81 53 15 404 lub za pośrednictwem e-mail: lule@praca.gov.pl
Więcej informacji także na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce Tarcza Antykryzysowa: https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa
Dokumenty do pobrania